Ik zweet frituurvet

Helaas, pindakaas! De zomervakantie staat voor de deur en het is me weer niet gelukt om mijn lichaam zomerproof te krijgen. En dat terwijl ik zulke goede acties had ingezet! Begin dit jaar had ik verschillende fitness- en healthapps gedownload, helaas zonder resultaat. Niemand had mij dan ook verteld dat alleen het downloaden van de apps niet werkt: je moet er blijkbaar ook nog zélf mee aan de slag.

Het is niet dat ik er ongezond of onverzorgd uit zie. Maar alles mag stiekem wel een tikkeltje strakker. Plus, dat witte T-shirt dat in mijn lichaam gekerfd staat is niet bepaald in de mode. Je kunt zeggen: ‘Echte schoonheid zit van binnen’, maar hé, ‘That’s just something ugly people say’.

‘Ik zweet frituurvet, ik pies puur bier’

Ik heb het aan mezelf te wijten. Sinds ik op kamers zit, schiet het sporten er vaak bij in. Ook mijn leef- en eetpatroon is niet bepaald verbeterd. Feestje hier, biertje daar, weinig slaap zus, grote kapsalon zo. Het ongezonde studentenleven vernietigt me. Ik merk dat aan mijn verslechterde conditie en lichamelijke reacties. Ik zweet frituurvet. Ik pies puur bier. Ik poep complete shoarmaschotels naar buiten. Het zou me niets verbazen wanneer er rode wijn in plaats van bloed door mijn aderen blijkt te stromen. Op dit moment is gezond leven vechten tegen de bierkaai. Want je bent student, je wilt wat en daar betaalt je lichaam de prijs voor.

‘Er moet nog heel wat gebeuren voordat ik de Brad Pitt van Breda word genoemd’

Ik heb nog een paar weken tot aan de zomervakantie om mooi te worden. Noem het naïef, noem het sisyfusarbeid, maar ik blijf ervoor knokken. Nu echt. Want er moet nog heel wat gebeuren voordat ik de Brad Pitt van Breda word genoemd.

Rick Bastiaanssen is derdejaarsstudent Human Resource Management in Breda

Denise

Haha mooi stukje! Ik denk dat veel studenten zich hierin wel kunnen herkennen. Ik vind dat artikelen van de Punt niet altijd serieus moeten zijn. Leuk dit!

2014-06-04 08:22:12

Davie

wat een onzin, wat voegt dit toe?

2014-06-03 19:50:26