Student liet zes tentamens door een ander maken

Een Rotterdamse student werktuigbouwkunde, die iemand anders zijn tentamens liet maken, is levenslang geschorst. Hij liep tegen de lamp toen hij ineens opvallend goede cijfers haalde.

Docenten vertrouwden de plotselinge hoge scores van de student niet, meldt Profielen, de onafhankelijke nieuwssite van de Hogeschool Rotterdam. Ze wachtten het eerstvolgende tentamen af om de student op heterdaad te kunnen betrappen: zou er soms iemand anders in zijn plaats komen?

Handlanger
Dat gebeurde inderdaad. Ze haalden de handlanger uit de tentamenbankjes. Het bleek een oud-student die na zijn propedeuse was overgestapt naar een technische universiteit. Uit handschriftvergelijking bleek dat deze handlanger zes tentamens voor de Rotterdamse student had gemaakt.

Uitgeschreven
Het college van bestuur van de hogeschool heeft de student definitief uitgeschreven van de opleiding. Zijn handlanger is de toegang tot alle gebouwen ontzegd.