Tijdje naar het buitenland? Verhuur je kamer

Studenten die voor studie of stage naar het buitenland vertrekken, kunnen hun kamer gemakkelijk onderverhuren aan buitenlandse studenten. HousingAnywhere.com is een platform waar het aanbod van en de vraag naar kamers samenkomen.

Aleksandra Stoyanova, eerstejaarsstudent International Business and Management Studies in Breda en afkomstig uit Bulgarije, is ambassadeur van HousingAnywhere. ‘Wat studenten vaak verbaast, is dat het gratis is om je kamer op de website te zetten. Ook voor zoekende studenten is het gratis.’

Geen oplichters
Het enige waar je over moet beschikken als je een kamer zoekt of wilt aanbieden, is een e-mailadres van een hogeschool of universiteit. Zo voorkomt het platform dat studenten worden opgelicht. Avans heeft ook een contract met HousingAnywhere.

Als ambassadeur deelt Aleksandra flyers uit op Avans, hangt ze posters op en is ze bij academies langsgegaan om HousingAnywhere onder de aandacht te brengen. ‘Ik wijs studenten die naar het buitenland vertrekken erop dat ze hun kamer op de site kunnen zetten. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal kamers dat aangeboden wordt hier in de buurt gestegen van 11 naar 39.’

Huisbaas inlichten
Deze zomer gaat Aleksandra voor twee maanden terug naar Bulgarije. ‘Daarom heb ik mijn kamer ook aangeboden op de site. En ik heb iemand gevonden die voor twee maanden mijn kamer wil huren!’ Het enige wat heel belangrijk is als je je kamer wilt onderverhuren, is dat je je huisbaas inlicht. ‘Daar word je op de site ook meerdere malen op gewezen’, zegt Aleksandra.

Alvar Damen

DIt is inderdaad een goede mogelijkheid, maar der dienen wel hoge comissies betaald te worden aan de bedrijven die dit voor de studenten regelen. Veel handiger is het om via een facebook groep naar een onderhuurder te zoeken, Dit is gratis!

2014-06-24 11:39:12