Tilburgse studenten eten vaakst bij moeder thuis

Tilburgse studenten eten vaker bij hun ouders dan andere studenten. De helft gaat daarnaast ook één tot twee keer per maand uit eten. Ook Bredase studenten eten vaak thuis 41,3 procent zelfs meedere keren per week. Dat blijkt uit een onderzoek onder 886 respondenten, verdeeld over twaalf studentensteden.

De Tilburgse studenten geven gemiddeld 26,10 euro uit voor een maaltijd buiten de deur. Amsterdamse studenten geven het meeste uit: 33,95 euro. Bredase studenten 30,35 euro.

Bier, mixdrank en wijn
De studenten is ook gevraagd naar wat ze drinken tijdens het uitgaan. Opvallend is dat onder de Tilburgers geen enkele respondent zat die nooit alcohol drinkt. Bier is favoriet in Tilburg en Breda, gevolgd door een mixdrank en wijn. De Tilburgse stappers besteden gemiddeld 22,15 euro tijdens het uitgaan. Bredase studenten 31, 64 euro.

Het complete onderzoek is hier terug te vinden.