Zorginnovaties op symposium Verpleegkunde

Derdejaarsstudenten HBO-Verpleegkunde presenteren vanavond en morgen tijdens een symposium hun zorginnovaties. Daarvoor deden ze het afgelopen studiejaar onderzoek. In een stand mogen de studenten hun ideeën kort pitchen.

Naar aanleiding van het onderzoek dat de Verpleegkundestudenten dit studiejaar deden, hebben ze een kwaliteitsvoorstel geschreven. Dat is ook geïmplementeerd in de praktijk. Onderwerpen variëren van effectief pijn meten en medicatiebeleid tot een meldcode huiselijk geweld. De studenten krijgen zes minuten om hun voorstel te presenteren.

Prijzen
De beste pitch en de beste stand winnen een prijs. Bezoekers kunnen meedoen aan een quiz en daarmee in de prijzen vallen. Het symposium is bedoeld voor mensen uit het werkveld en andere geïnteresseerden. De aftrap is vanavond in Breda om 18.30 uur in lokaal HA401. Morgen is Den Bosch aan de beurt, daar duurt het symposium van 12.30 tot 16.00 uur in lokaal OC004.