8 x 250 euro voor afstudeerders AAFM

Dubbelfeest voor een aantal net-afgestudeerden van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda. Niet alleen kregen zij hun diploma, maar ook een geldbedrag van 250 euro voor de beste scriptie van hun opleiding.

Snoepfabrikant
De diploma-uitreiking van AAFM vond gisteren plaats in Breda. Bedrijfseconomiestudenten Chantal van Zundert en Michelle van Ostaijen kregen ieder 250 euro. Zij deden in opdracht van snoepfabrikant Perfetti van Melle onderzoek naar een nieuw intelligent platform voor het inzichtelijk maken van prijsverschillen van grondstoffen. Dankzij het werk van beide studenten is de onderneming veel beter in staat in te spelen op prijsbewegingen op de grondstoffenmarkt.

Uit de comfortzone
Accountancystudenten Renske Jansen en Rosanne van den Berge gingen ook naar huis met 250 euro op zak. Zij zijn uit de comfortzone van het bedrijfsleven gestapt door een onderzoek te doen voor de niet-commerciële stichting Tante Louise-Vivensis. Volgens het juryrapport is de rapportage zeer professioneel. De studenten kregen een 9 voor hun scriptie.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Roel van der Heijden en Marijn van de Poel, beiden student Bedrijfskunde MER, stelden een adviesrapport op voor Van Leeuwen Buizen. Dit advies had betrekking op het effectief en efficiënt toepassen van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) op het inkoopbeleid. ‘De studenten hebben wenselijke en haalbare aanbevelingen gedaan. Het onderzoek is valide, logisch en consistent’, aldus het juryrapport.

Innoveren
Van de opleiding Human Resource Management gingen studenten Bart Kolijn en Julia Schaëfer met alle roem ervandoor. Zij onderzochten hoe zorginstelling AreaConsult kan innoveren. ‘De combinatie van de onderzoeks- en adviesaanpak én het resultaat is innovatief in zich. Daarnaast is er veel lef en doorzettingsvermogen nodig om op deze wijze je afstuderen aan te gaan’, zo oordeelt de jury.

De scriptieprijzen voor Accountancy en Bedrijfseconomie zijn gesponsord door de Stichting Bevordering Hoger Onderwijs. De prijs voor Human Resource Management is gesponsord door Stichting Academiefonds Markendaal en die voor Bedrijfskunde MER door de gemeente Breda. Deze laatste prijs werd uitgereikt door wethouder Miriam Haagh.