Internationale academie op zoek naar nieuwe directeur

Nies Rijnders vertrekt per 1 oktober als directeur bij de Avans School of International Studies (ASIS). Hij wordt manager van het Expertisecentrum Sustainable Business van Avans.

‘Na negen jaar bij ASIS waarvan zeven als academiedirecteur lijkt mij dit een goed moment om iets anders te gaan doen binnen Avans’, zegt Rijnders. ‘Ik denk dat dat goed is voor de organisatie en ook voor mij.’

Lectoraten
Onder het nieuwe expertisecentrum vallen de volgende (nieuwe) lectoraten International Business, New Marketing, Improving Business, Sustainable Work and Organisation, Finance and Accounting en Sustainable Strategy and Innovation. Elf academies zijn betrokken bij Sustainable Business.

Manager van een expertisecentrum is een heel andere functie dan academiedirecteur, minder contact met docenten en studenten. ‘Ik heb daar bewust voor gekozen en niet voor een directeursrol bij een andere academie’, zegt Rijnders. ‘De focus ligt heel erg anders, dat is een uitdaging.’

Volgende week gaat er zowel in- als extern een vacature uit voor een nieuwe directeur bij ASIS.

Duurzame innovatie
Het College van Bestuur van Avans heeft Maya van den Heuvel benoemd tot manager van het Expertisecentrum Duurzame Innovatie. Van den Heuvel was verbonden aan de strategische staf van het College van Bestuur en eerder onder meer interim-directeur bij het Leer- en Innovatiecentrum.