Avansstudent is communicatietalent

Het gebeurt niet iedereen: door een vakblad uitgeroepen worden tot één van de zestien beloftes voor de toekomst in jouw vakgebied. Danny Kuijpers, vierdejaarsstudent Communicatie in Breda, heeft die eer.

In het juli/augustus-nummer van het magazine Communicatie, hét vakblad in Nederland op communicatiegebied, staat een artikel over de zestien beste communicatiestudenten op het hbo van dit moment. Voor werkgevers ‘om in de gaten te houden’. De eerste student die genoemd wordt in het stuk is Danny Kuijpers.

Danny werd aangedragen door Erik Blokland, opleidingscoördinator en docent communicatie. In het blad wordt de Avansstudent geroemd om zijn ‘rust, volwassenheid en vermogen om kritisch mee te denken. Hij is een scherp en geduldig luisteraar […]’ Waarna een hele waslijst aan wapenfeiten van Danny wordt opgesomd.

Trots
Nadat de publicatie verschenen was, werd Danny erop aangesproken door docenten, medestudenten en oud-collega’s. Maar hij blijft bescheiden. ‘Ik ben zeker trots; je wordt niet zomaar uitgekozen voor zo’n lijstje. Maar ik moet wel zeggen dat er bij ons op de opleiding meer talenten rondlopen, hoor.’

De publicatie is een hele eer en een kickstart voor de carrière van Danny. ‘In 2015 ga ik afstuderen. Ik ben nu op zoek naar een uitdagende afstudeerstage. Dit artikel ga ik natuurlijk gebruiken als referentie.’