Kennismakingsspellen voor tweedejaars

Niet alleen eerstejaarsstudenten gaan deze en volgende week op introductie. Ook een aantal tweedejaarsstudenten van Avans moet stormbanen bedwingen, bierspelletjes doen en weinig slapen.

De studieverenigingen van de Academie voor Algemeen en Financieel Management (AAFM) in Breda organiseren traditiegetrouw een introductie voor alle tweedejaarsstudenten van de academie. ‘Het eerste jaar zit je met studenten van de vier verschillende opleidingen door elkaar in de klas, vanaf het tweede jaar ga je echt een afstudeerrichting volgen. Dan kan het zijn dat je van de dertig klasgenoten er vijfentwintig niet kent. Daarom organiseren wij een introductieweek voor tweedejaars’, legt Daniel Poelman, vierdejaarsstudent Bedrijfseconomie, uit.

Dagje Bobbejaanland
Midas, Merlijn en Oase zijn de studieverenigingen die de introductie verzorgen die vandaag van start gaat. ‘We gaan naar het Limburgse Arcen. Op het programma staat onder meer een zeskamp, biercantus en een dagje Bobbejaanland’, zegt Daniel.

Klam tentje?
Echt mooi weer is het niet, maar gelukkig hoeven de studenten niet een hele week in een klam tentje te liggen. ‘Nee, we hebben een accommodatie gehuurd.’ Inclusief begeleiding gaat het om een groep van 120 studenten.

De introductie voor eerstejaarsstudenten van AAFM wordt door de academie zelf verzorgd. ‘Al heb ik gehoord dat de academie graag zou zien dat wij die ook voor onze rekening nemen’, zegt Daniel.

Mail naar Punt
Heb jij foto’s, video’s of mooie verhalen van/over je introductie. Mail ze door naar punt@avans.nl. Dan plaatsen wij de foto’s in het introalbum op Facebook. Meer info over de introducties van Avans vind je op onze kalender.