AKV Den Bosch verandert voor intro in filmset

Ongeveer 350 nieuwe studenten beginnen deze week aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Den Bosch en Breda. Vorige week hadden zij introducties.

Afgelopen woensdag maakten de kersverse kunststudenten kennis met cultureel Breda en Den Bosch. Donderdag en vrijdag bouwden de nieuwkomers op de kunstacademie aan hun eerste werk. In Breda vulde het Atrium zich binnen twee dagen met de meest creatieve installaties. In Den Bosch, waar vorig jaar nog volop werd gewerkt met cardboard reality, was het dit jaar minder fysiek.

installaties_breda_max

‘In Den Bosch draaide het dit jaar vooral om video’, vertelt propedeusedocent Paul Segers, die dit jaar de intro in Den Bosch organiseerde. De nieuwelingen werkten twee dagen aan filmpjes rondom thema’s zoals ‘het lichaam’. Met camera’s, decorstukken en kostuums veranderden de lokalen van de Bossche kunstacademie spontaan in ware filmsets.

akv_neppistolen_max

Vier neppistolen die rondslingeren als rekwisieten, inspireerden drie tweedejaarsstudenten Grafisch Ontwerp ondertussen tot hun eigen scène en ze poseren dan ook graag voor de Punt-camera. ‘We verveelden ons even.’ Ook zij beginnen vandaag weer aan hun colleges.

Op de Facebook-pagina van AKV|St. Joost staan meer foto’s van de introductieweek in Breda en Den Bosch.

Bekijk hier meer foto’s van de intro’s 2014: