HBO Intro Den Bosch: goed feest, minder bezoekers

Prachtig weer, een goede organisatie en leuke acts. Het HBO Intro Festival in Den Bosch moest wel een daverend succes worden. Toch kwamen er minder bezoekers op af dan vorig jaar, maar het feest was er niet minder om.

hbointro-den bosch-2014-max2

Traditiegetrouw duurt het even voor de Bossche studenten warm draaien op het terrein aan de Onderwijsboulevard. Tegen 19.00 uur, als BIGGI aan zijn set begint, gaan de handjes nog maar aarzelend de lucht in. Druk is het dan nog niet en dat zal het ook de hele avond niet worden, de organisatie meldt dat er ongeveer 2.000 studenten naar het Bossche introfeest zijn gekomen, dat zijn er 1.700 minder dan vorig jaar.

Hossen en meebrullen
Het geringe aantal bezoekers gaat niet ten koste van de sfeer. Die komt er goed in met de coverband BigBird. Het is al wat donkerder en de popliedjes van onder meer Kings Of Leon en Guus Meeuwis zijn een verademing tussen al het dj-geweld op de line-up. De eerste meiden klimmen op de schouders van hun vriend, er wordt gehost en meegebruld. Dj Puresang volgt daarna en geldt als hoogtepunt van de avond. Met een goede MC die het publiek weet op te zwepen en een set die goed valt gaat het spreekwoordelijke dak er af.

hbointro-den bosch-2014-max

Tijdens Kill The Buzz druipen de eerste gasten alweer af, op weg naar de afterparty of naar bed. Aanstaande donderdag staat het HBO Intro Festival in Breda op de agenda.

De redactie van Punt heeft veel foto’s gemaakt, die kun je bekijken, taggen, liken en delen op Facebook.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/nl_NL/all.js#xfbml=1”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));