St. Joosters veroveren New York

Gijs van Lith, oud-student aan AKV|St. Joost in Den Bosch, en de Bredase kunstdocent Bas van den Hurk exposeren hun werk in New York. Het werk van de oud-student en docent zal te zien zijn in de galerie RH Contemporary Art.

Like my first love i can’t get you out of my head, zoals Van Lith zijn werk heeft genoemd, bestaat uit acht schilderijen. Deze zijn gebaseerd op de film The Karate Kid en gemaakt tussen 2011 en 2014. Daarnaast is er een stopmotion-film te zien waarin je ziet dat Van Lith een schilderij maakt van het begin tot eind. Afgelopen jaar had hij een solo-expositie in het Stedelijk Museum in Den Bosch.

Ghost and Spectres
De titel van het werk van Bas van den Hurk is Ghost and Spectres. Het is een combinatie van schilderkunst en zeefdrukken. Daarmee verwijst hij onder andere naar Pop-Art.

New York
De expositie is te zien in het RH Contemporary Art gallerie in New York. Tot en met 6 december hangen de werken daar. Daarnaast stellen ook de Canadese Jason Gringler en de Turkse Refik Anadol hun werk tentoon.