7 keer #AvansDuurzaam

Om de hogeschool wat duurzamer te maken, maar zeker ook om te laten zien dat duurzaamheid helemaal niet ingewikkeld of saai hoeft te zijn staat de week van 6 tot en met 10 oktober in het teken van Avans Duurzaam.

Heb jij zelf een idee? Meld jouw duurzame actie aan voor de activiteitenlijst op intranet. Zo wordt je idee zichtbaar en kan iedereen zien welke acties plaatsvinden op welk tijdstip. Vergeet ook niet over je actie te twitteren: #Avansduurzaam. Op 10 oktober, de Dag van de Duurzaamheid, is er extra aandacht voor de verschillende Avans-initiatieven.

Hieronder vind je een overzicht van enkele activiteiten die plaatsvinden deze week. Punt zal de komende dagen ook aandacht besteden aan verschillende duurzaamheidsinitiatieven.

1. Avans Energy Challenge. Bespaar 30 procent op je energieverbruik en zie hoeveel energie je opwekt. Doe mee met Marja Kamsma. Zij gebruikt zes weken de online tool Wattcher. Meld je aan bij Marlies Klaren.

2. Avans door een roze lens. Leg de leuke dingen die onze school duurzaam maken vast. Denk niet alleen aan afval. Duurzaamheid is ook elkaar helpen. Stuur de hele week je foto’s naar Rudi Clause.

3. Vergader- of leerfiets. Je hersenen activeren en stroom opwekken. Het kan tegelijkertijd. Probeer het ook uit. Dat kan de hele week in Xplora Breda.

4. Koop biologisch brood. Er zijn de hele week biologische en vegetarische alternatieven te vinden in de kantines van Eurest in Breda, Den Bosch en Tilburg.

5. Doneer je schoenen. Het Leger des Heils verzorgt daarmee een Sinterklaascadeautje voor ruim 2.000 kinderen in de jeugd- en pleegzorg of opvangtehuizen. De Reshare Box staat vanaf 6 oktober, net als vorig jaar, op alle locaties.

6. Gezelschapsspellen. Je kunt de strijd met elkaar aangaan. Of je speelt samen en bereikt een gezamenlijk doel. Doe mee met de spellenavond in de kantine van de Hogeschoollaan in Breda. Op donderdag 9 oktober van 17.00 tot 21.00 uur. Meld je aan bij Rudi Clause.

7. Van biobeest naar biobeauty. Beleef een behandeling van de schoonheidssalon met natuurlijke producten. Loop binnen op vrijdag 10 oktober in de hal van het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda.