TV-serie Gotham kan zonder Batman

Zowel in de bioscoop als op de televisie blijven superhelden het goed doen. Christopher Nolan’s trilogie rondom Batman heeft ongetwijfeld een grote bijdrage geleverd aan het door een groter publiek serieus nemen van superhelden. Batman is echter de grote afwezige in deze nieuwe televisieserie rondom zijn woonplaats.

Gotham draait namelijk om de nog jonge detective Gordon die de moord op Thomas en Martha Wayne moet onderzoeken. De ouders van Bruce Wayne ofwel Batman. Gordon is een idealist die koste wat kost ‘zijn’ stad wil verlossen van criminaliteit. Hij moet het echter wel opnemen tegen beginnende criminelen zoals Oswald ‘The Pinguin’ Cobblepot en Selina ‘Catwoman’ Kyle.

Dat is wat Gotham anders maakt dan andere stripverfilmingen; de serie gaat over de periode vóór de grote held op het toneel verschijnt. Hoe zijn Batman’s vijanden geworden zoals we ze allemaal kennen? Met een goede cast en prachtige sfeer, is Gotham een ware traktatie om naar te kijken. De serie wordt in Amerika uitgezonden op Fox en Netflix heeft de rechten gekocht.