Studentenvereniging Totus in trek bij dames

De aanmeldtijd zit er op, het aantal nieuwe leden is bekend. Studentenvereniging Totus heeft er 110 eerstejaarstudenten bijgekregen. Dat zijn minder nieuwe leden dan vorig jaar (120), maar het bestuur is tevreden.

‘Opvallend is de toename van het aantal vrouwelijke leden’, zegt penningmeester en derdejaarsstudent Technische Bedrijfskunde Anouk Donkers. Meer en meer vrouwelijke eerstejaarsstudent weten de weg te vinden naar een technische opleiding en dat zien ze nu ook terug bij Totus. ‘Er was een groep meiden tussen wie het tijdens de intro al enorm klikte. Die zijn ook allemaal lid geworden’, zegt Anouk. ‘In totaal zijn er 33 nieuwe vrouwelijke leden bijgekomen.’

Feest voor iedereen
Naast de gebruikelijke activiteiten in de soos wil het nieuwe bestuur dit jaar ook erg graag een feest voor alle studenten op de Tilburgse locatie organiseren. ‘Een groot open feest, niet om nieuwe leden te werven, maar wel om iedereen te laten zien wat we allemaal doen als Totus’, legt Anouk uit. Wanneer en of het feest gaat plaatsvinden is nog niet bekend.