Avans grote winnaar Ondernemerschap Debat

Avans is de grote winnaar van het Ondernemerschap Debat dat maandag plaatsvond bij Fontys in Eindhoven. Naast de groepswinst, wist de hogeschool ook de prijs voor beste individuele debater binnen te slepen. Die ging naar Laura van Otterloo, student Small Business en Retail Management in Breda.

Het Ondernemerschap Debat is een jaarlijks terugkerende debatwedstrijd waaraan teams van verschillende Brabantse onderwijsinstellingen meedoen. Dit jaar waren dat onder meer Tilburg University, Fontys, De Rooi Pannen en Avans.

Zzp’ers hebben de toekomst
Het thema dit jaar was de zzp’er. ‘Volgens mij hebben die de toekomst’, zegt Laura van Otterloo. ‘Langdurige contracten zijn niet meer van deze tijd. Bovendien kun je je als zzp’er ook beter ontwikkelen.’De student heeft voorafgaand aan de debatwedstrijd enkele trainingen gevolgd met medestudenten. ‘Hoe ga je je presenteren, hoe breng je je standpunt goed over.’

Team Avans werd door de jury gekozen als het beste team, alle teamleden kregen waardebonnen voor indoor skydiven. Laura was de beste individuele debater en won daarom ook een iPad. ‘Dat is een hele mooi prijs natuurlijk.’

Franny van den Berg (docente SB&RM)

Ik ben super trots op onze SB&RM studente Laura van Otterloo omdat zij 1e is geworden bij de individuele dabaters. Ook ben ik trots op het Avans team: Karlijn (CE), Lisa (CE) en Laura (SB&RM). Well done girls !!!

2014-11-18 21:58:48