Boekenmarkt Xplora voor Home of Good Hope

Heb jij interesse in goedkope studieboeken? Van maandag 24 t/m vrijdag 28 november wordt in Xplora Breda een markt voor afgeschreven boeken gehouden.

Voor een bedrag van 0,50 euro worden boeken die niet meer binnen de collectie passen te koop aangeboden. Denk daarbij aan boeken waarvan een nieuwere druk is verschenen, of omdat ze niet (meer) uitgeleend worden.

Home of Good Hope
De opbrengst van de boekenmarkt zal geschonken worden aan Home of Good Hope. Voor dit project is gekozen omdat een aantal studenten van de Academie voor Gezondheidszorg daar stage heeft gelopen.

Home of Good Hope is in 2007 opgericht door Monica Imanga, een Namibische vrouw. Ze is met een soepkeuken begonnen als eerbetoon aan haar aan Aids overleden dochter. Sinds de start is het uitgegroeid tot een soepkeuken die tweemaal daags warme maaltijden uitdeelt aan 400 tot 500 kinderen van 1 tot 16 jaar.