Jonge talenten welkom bij St. Joost

Met je diploma op zak eindelijk studeren aan AKV|St. Joost? Jongeren tussen de 12-15 hoeven niet langer te wachten tot ze lessen mogen volgen aan de kunstacademie. De cursus Young@Joost wordt vanaf 17 januari weer aangeboden aan jonge talenten.

Young@Joost is bedoeld voor creatievelingen tussen de 12 en 15 jaar, voor wie de kunstvakken hun favoriete vakken zijn op de middelbare school. Zij kunnen hun unieke talent ontdekken tijdens deze twaalfdaagse zaterdagmiddagcursus. De cursus is met name geschikt voor jongeren die (bijna) een profielkeuze moeten maken op de middelbare school en willen ervaren hoe het is om te studeren aan een kunstacademie.

Tijdens de cursus maken de kinderen kennis met tekenen en schilderen, maar ook met sculpturen maken, fotograferen en filmen. Het is een eerste kennismaking met kunst en vormgeving en biedt de kinderen de kans om hun eigen talenten te ontdekken en te onderzoeken of ze hiermee iets willen gaan doen.

Young@Joost is onderdeel van de ‘Zaterdagacademie’ van AKV|St. Joost. Op zaterdag 17 januari start de 12-daagse cursus. De lessen zijn van 13.00 tot 15.30 uur in het gebouw aan de Beukenlaan in Breda, en worden gegeven door docenten of door ouderejaarsstudenten van de kunstacademie. De cursus kost 225 euro, inclusief materialen. Aanmelden kan hier.