Oorzaak penetrante geur Lovensdijkstraat bekend

De oorzaak van de penetrante geur op de Avanslocatie aan de Lovensdijkstraat in Breda is gevonden. Een droog waterslot zorgde ervoor dat de riooldamp opsteeg. De locatie is vandaag weer open voor practica en colleges.

Maandag rond het middaguur werd de locatie, waar voornamelijk studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu les hebben, ontruimd. Studenten hadden klachten over hoofdpijn en duizeligheid. Vijftien studenten zijn voor onderzoek bij een ambulancebroeder geweest. Niemand is opgenomen in het ziekenhuis.

Geen verontrustende waarden
Een speciaal team van de brandweer heeft onderzoek gedaan naar de bron van de stank; het riool. Bij de metingen zijn geen verontrustende waarden gemeten.

Het droog komen te staan van het waterslot heeft niets te maken met de verbouwingswerkzaamheden op de Lovensdijksstraat. Het waterslot staat nu niet meer droog. Het probleem is verholpen en de lessen op de locatie worden vanaf vandaag hervat.

Hoi

"voornamelijk studenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu" Oh de ironie

2014-12-09 10:26:11