Opbrengst boekenmarkt Xplora: 777, 25 euro

Xplora Breda heeft vorige week 777,25 euro opgehaald met de verkoop van afgeschreven boeken.

Voor een bedrag van 0,50 euro zijn boeken die niet meer binnen de collectie passen te koop aangeboden. Denk daarbij aan boeken waarvan een nieuwere druk is verschenen.

Home of Good Hope
De opbrengst van de boekenmarkt is woensdag geschonken aan Home of Good Hope. Voor dit project is gekozen omdat een aantal studenten van de Academie voor Gezondheidszorg daar stage heeft gelopen.

. In het midden staat Maria Vernooij, voorzitter van de Stichting Home of Good Hope, daarnaast teamcoördinator Sandra Brocx, die de cheque overhandigd heeft en Mia Hesemans, eerstverantwoordelijke van Xplora Breda.

Home of Good Hope is in 2007 opgericht door Monica Imanga, een Namibische vrouw. Ze is met een soepkeuken in Windhoek, Namibië begonnen als eerbetoon aan haar aan aids overleden dochter. Sinds de start is het uitgegroeid tot een soepkeuken die tweemaal daags warme maaltijden uitdeelt aan vier- tot vijfhonderd kinderen van 1 tot 16 jaar.