NSE invullen in de trein of op de wc

Studenten wordt constant om hun mening gevraagd. Enquêtes zijn schering en inslag. Van studiegenoten, de redactie van Punt (heb jij onze seksenquête al ingevuld?) en natuurlijk de Nationale Studenten Enquête (NSE). De laatste is vanaf dit jaar ook gemakkelijk met je mobiel in te vullen.

Bij de NSE staan de meningen van studenten centraal. Met dit grootschalige onderzoek wordt onderzoek gedaan naar de kwaliteit van Nederlandse hogescholen en universiteiten. Het studentenoordeel wordt gebruikt om het onderwijs te verbeteren en vormt onder andere de basis voor de Keuzegids.

Jouw mening telt écht
Avans laat de resultaten van de NSE niet ongezien aan zich voorbij gaan. Zo bleek uit de NSE 2014 dat Avansstudenten niet tevreden waren over de onnodige aanschaf van schoolboeken, beschikbare werkplekken en de Bossche sportvoorzieningen. Naar aanleiding van deze uitkomsten is onder andere het College van Bestuur rond de tafel gaan zitten om te kijken hoe het beter kan.

Daarnaast kun je met de enquête diverse prijzen winnen. Van een half jaar collegegeld tot een tegoedbon bij bol.com.

Om de respons te verhogen is er nu ook een mobiele versie van de NSE beschikbaar zodat je hem ook kunt invullen in de trein of op de wc als je daar toch een tijdje zit.