Oscarwaardig acteerwerk in The Theory Of Everything

Wat doe je als veelbelovende student als je te horen krijgt dat je een zeldzame ziekte hebt en waarschijnlijk nog maar twee jaar te leven hebt? Ga je bij de pakken neerzitten of probeer je het maximale te halen uit je leven?

The Theory Of Everything is het verhaal van wetenschapper Stephen Hawking. Iedereen kent de natuurkundige wel die spreekt via een computer en wiens spieren niet meer functioneren. Deze film gaat bijna niet in op de wetenschappelijke theorieën van Hawking, maar laat vooral het verloop van zijn ziekte ALS zien en de wijze waarop zijn vrouw Jane daarmee om is gegaan. Zo krijgen de Hawkings drie kinderen en probeert ook Jane te promoveren terwijl Stephen vanwege zijn ziekte steeds meer beperkingen opgelegd krijgt.

Humor en tranen
Mede door het briljante acteerwerk van Eddie Redmayne die Hawking speelt (het moet gek zijn als hij hier geen Oscar voor krijgt), is The Theory Of Everything een mooie meeslepende film geworden met de nodige dosis humor en tranen.

The Theory Of Everything draait vanaf vandaag in de bioscoop.