Alice in Wonderland door zes Avansstudenten

‘Maak minimaal vijf illustraties bij het verhaal van Alice in Wonderland’. Dat was de opdracht waar kunstacademiestudenten en debutanten (max 5 jaar afgestudeerd) mee aan de slag konden voor het kindertijdschrift BoekieBoekie. Avans is goed vertegenwoordigd.

Ieder jaar roept BoekieBoekie de stArt Award uit, waarbij de creatievelingen hun verbeelding de vrije loop kunnen laten bij kinderverhalen. De illustratoren werd gevraagd tekeningen te maken bij de gedichten uit Alice in Wonderland.

De Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost is dit jaar goed vertegenwoordigd. Maar liefst zes (oud)studenten zijn genomineerd voor de stArt Award 2015: Agnes Loonstra (2013), Bjorn Gort (student), Eline Schipperen (student), Hans Arnouts (student), Gemma de Waard (2014) en Joren Joshua (2012).

Dit zijn de genomineerde illustraties van de (oud)AKV|St.Joost-studenten:

Agnes Loonstra
Agnes Loonstra (afgestudeerd in 2013)

Bjorn Gort
Bjorn Gort (derdejaarsstudent)

Eline Schipperen
Eline Schipperen (derdejaarsstudent)

Gemma de Waard
Gemma de Waard (afgestudeerd in 2014)

Hans Arnouts
Hans Arnouts (derdejaarsstudent)

Joren Joshua