Figuranten gezocht voor grootscheepse militaire oefening

Altijd al eens een rol willen spelen in een rampscenario? Dit is je kans! Op 25 en 26 februari mogen Avansstudenten figureren in een militaire oefening op de Brederodekazerne in Vught.

De kazerne in Vught is sinds enkele maanden uitgerust met een nieuw nationaal trainingscentrum dat zich bezighoudt met de bestrijding van rampen en ongevallen op chemisch, biologisch, radioactief en nucleair (CBRN) gebied. Op het trainingsterrein is een winkelstraat gebouwd en bevindt zich een compleet metrostation om zo realistisch mogelijk CBRN-scenario’s na te kunnen bootsen.

Figuranten gezocht
Op woensdag 25 en donderdag 26 februari vindt in Vught een oefening plaats waarbij dergelijke scenario’s worden nagespeeld. En Avansstudenten mogen figureren! Er wordt tijdens de training gebruik gemaakt van licht- en geluidseffecten maar wees niet bang: er komt geen fysiek geweld aan te pas.

Meedoen?
Dat kan! Er is plek voor 40 tot 70 studenten per dag. Vanwege het nut van de oefening voor studenten Integrale Veiligheid krijgen zij voorrang op anderen. Bij voldoende aanmeldingen wordt er voor vervoer gezorgd vanaf het centraal station in Den Bosch en ook aan de catering is gedacht. De dag duurt van 9.00 tot 16.00. Let wel: dit is exclusief reistijd.

Aanmelden
Aanmelden kan tot 11 februari door een e-mail te sturen naar docent Mark Roche (mtm.roche@avans.nl). Vermeld hierbij je volledige naam, geboortedatum, opleiding, de stad waar je studeert én op welke dag je mee wil doen.

Bram Voets

Altijd al figurant willen zijn. Dit is mijn kans om mijn passie voor acteren en het leger te combineren.

2015-02-06 14:19:21