Gratis eten voor studenten die telefoon negeren tijdens college

Studenten van twee Amerikaanse universiteiten krijgen geld toe als ze tijdens colleges niet op hun telefoon kijken. Voor elke twintig minuten dat ze de verleiding weten te weerstaan, krijgen ze punten voor korting in de kantine of bij eetcafés in de buurt.

Een Amerikaanse studente van Penn State University werd kennelijk zo gek van klasgenoten die constant naar hun schermpje staren dat ze een app ontwikkelde: Pocket Points. Het programmaatje is te gebruiken op haar eigen universiteit en op de campus van de California State University, schrijft techwebsite The Verge.

Punten sparen
Voor elke twintig minuten dat de telefoon niet wordt aangeraakt, krijgen studenten één punt. De gps van de telefoon moet wel aanstaan, de app doet het alleen op de campus. Het loont om ook medestudenten van Instagram en Twitter af te houden: hoe meer telefoons meedoen, hoe sneller de punten optellen. Met genoeg punten krijgen studenten korting in de boekwinkel van de universiteit, maar ook bij lokale bedrijfjes.

Duizend downloads
De app zou inmiddels zo’n duizend keer gedownload zijn en ook andere universiteiten schijnen geïnteresseerd te zijn.

k.

Wellicht dat ze 100% korting krijgen. Wie weet.

2015-02-05 11:15:25

anoniem

Gratis eten of korting op eten lijken mij twee verschillende dingen.

2015-02-05 10:39:45