Debatteer mee met provinciale politici in Den Bosch

18 maart staan de verkiezingen voor de Provinciale Staten op het programma. Hou jij wel van een stevige politieke discussie? Kom dan naar het studentendebat dat vrijdag 13 maart wordt gehouden in Avans Den Bosch.

Omdat gebleken is dat de opkomst onder jongeren bij de Provinciale Statenverkiezingen tegenvalt, gaan zes jonge verkiesbare politici in debat met studenten. Er wordt gesproken over een aantal voor jongeren relevante onderwerpen, zoals de inzet van openbaar vervoer en de regionale economie. Ook benadrukken de kandidaten tijdens het debat het belang om je stem uit te brengen, en maken ze duidelijk welke rol de politiek speelt op provinciaal niveau.

Wie, wat, waar
Arend Meijer (nummer 4 van D66), Tim Kouthoofd (nummer 9 van VVD), Arjen van Drunen (nummer 3 van PvdA), Stijn Steenbakkers (nummer 4 van CDA), Maarten Everling (nummer 4 van SP) en Dwayne Heuvelmans (nummer 7 van GroenLinks) maken vrijdagmiddag hun opwachting in het auditorium aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch.

Geen tijd
Overigens werden alle grote, traditionele partijen uitgenodigd om deel te nemen aan de discussie, maar lieten de PVV en de Partij voor de Dieren weten helaas geen tijd te hebben. Het debat begint om 14.30 en duurt tot 17.00.