Lunch & Leer: de mogelijkheden van online leren

Je hoeft vaak niet meer fysiek aanwezig te zijn  op school om colleges te volgen. Colleges en cursussen worden steeds vaker online aangeboden. Lekker vanuit je eigen stoel leren kan een reden zijn voor studenten om gebruik te maken van MOOC’s, Massive Open Online Courses.

Tijdens de Lunch & Leer-bijeenkomst van Virtualiseren in Avans op 2 april wordt er dieper ingegaan op het gebruik van MOOC’s binnen Avans. Het ‘ICT Talent: Gamification’-traject van de Academie voor Engineering & ICT (AE&I) is een extra curriculair onderwijsprogramma. Het is opgebouwd rondom een MOOC.

Docent Krijn Nagtzaam presenteert over de opzet, uitvoering en ervaring met dit project en waarom het zo interessant was om daarvoor open lesmateriaal te gebruiken. Het geeft de student de keuze om zelf het meest geschikte studiemateriaal te kiezen.

MOOC’s
Tien jaar geleden is het Massachusetts Institute of Technology begonnen met lesmateriaal online aan te bieden. Nederlandse universiteiten en hogescholen hebben steeds meer lesmateriaal online beschikbaar gesteld. Avans bekijkt wat mogelijkheden zijn en zal hier tijdens de lunch verder op in gaan.

Wil jij hierbij aanwezig zijn? Meld je dan hier aan. De bijeenkomst zal plaatsvinden in het Xplora Innovatielab in Breda.

In Punt 6 vind je een groot verhaal over de verschillende mogelijkheden van online leren bij Avans. Punt 6 ligt overal in de bakken en is online te lezen.