Nieuwe ‘studentenziekte’: zuipen zonder aan te komen

In het weekend zuipen wat je wilt zonder extra kilo’s aan te komen dankzij een hongerdieet. Drunkorexia is een nieuwe fenomeen onder voornamelijk vrouwelijke studenten. Wat de gevolgen zijn van deze ‘studentenziekte’ lees je in het nieuwe magazine van Punt.

Drunkorexia of wel glamour disease wordt steeds populairder onder studenten. Zij willen uitgaan zonder dikker te worden en eten daarom doordeweeks niet veel meer dan een appel en een cracker. ‘Je hebt weinig energie, je moet jezelf naar colleges slepen, sociale contacten verwateren en studieresultaten gaan achteruit. En voor wat? Een wodka Red Bull?’ zegt Koen Westen, docent Verpleegkunde bij Avans.

Colleges volgen vanuit je bed
Ook geen zin om ’s ochtends op te staan en jezelf in een overvolle bus te proppen naar college? Waarom zou je ook. Voor veel vormen van onderwijs hoef je je bed niet meer uit. In Punt 6 zetten we een paar voorbeelden uit de praktijk op een rij. Wat blijkt? Uiteindelijk komen studenten toch het liefst fysiek bij elkaar. ‘De school heeft ook een sociale functie’.

Gunfactor
Ben je van plan zzp-er te worden? Lees dan in het magazine de tips die enkele afstudeerders geven aan startende ondernemers, zoals ‘Vergoot je gunfactor’. ‘Soms past een opdracht net iets beter bij een collega dan bij jou. Gun diegene dat ook. Dat is goed voor je netwerk en mensen gaan jou ook dingen gunnen’, zegt Raimke Groothuizen, oud-student Animatie in Breda.

Verder lees je in Punt 6 meer over de eigen praktijk van Fysiotherapie, de organisatie van een jongleerfestival door een aantal Avansstudenten, werken op een speelboerderij en antwoord op de vraag; roken voor de ingang van de hogeschool, moet dat kunnen?

Punt 6 ligt vanaf vandaag overal in de bakken en is ook online te lezen.