Statistiek kan best leuk zijn, toch?

Veel studenten krijgen al de kriebels als ze het woord statistiek horen. Laat staan dat ze de nut en noodzaak inzien van statistiek. Er is daarom een game ontwikkeld om jongeren ervoor te interesseren. Deze game wordt onder andere behandeld tijdens Lunch en Leer I hate statistics.

Op 31 maart is het weer zo ver: Lunch en Leer. Tijdens het eten van een broodje kan je ook nog wat leren over statische gegevensverwerking. I hate statistics richt zich op alles wat met statistiek te maken heeft. Pim Bellinga, docent bij de Erasmus Universiteit Rotterdam, heeft een game ontwikkeld om jongeren voor statistiek te interesseren. ‘Learn statistics. By playing a game’ is zijn motto.
De educational game, I Hate Statistics, moet jongeren op een leuke manier wegwijs maken in de wereld van statische gegevensverwerking.

Lunch en Leer
Tijdens de lunch legt Bellinga samen met Avansdocent Wim Halve uit hoe de game stimulerend en motiverend kan werken. Daarnaast is de game een aanvulling op de traditionele manier van statistiekenonderwijs. Het doel van de bijeenkomst is docenten meer inzicht te geven in de wereld van statistiek. Daarnaast worden er handige handvatten gegeven om statische gegevens beter te snappen.

Wil je aanwezig zijn bij deze Lunch & Leer-bijeenkomst. Meld je dan hier aan. De bijeenkomst zal plaatsvinden op de Onderwijsboulevard in Den Bosch in lokaal OC202.

Wim

vooral nuttig bij poker en roulet. Het vergroot je win kans.

2015-03-24 09:56:08