Studentenzeilboot Avans moet in haven blijven

Vanwege de storm kunnen de 23 zeilschepen van de Race of the Classics nog niet vertrekken, dat meldt de organisatie van de studentenzeilrace. Ook het schip van Team Avans Hogeschool Tilburg moest maandag in de haven blijven. Wanneer de studentenzeilrace wel begint, is nog niet duidelijk.

Verschillende studentensteden doen mee aan de race. Een week lang worden zij op de proef gesteld. De race gaat van start in Rotterdam. Vanuit Rotterdam wordt er koers gezet naar België en Engeland om vervolgens in IJmuiden weer in Nederland aan te komen.

Team Avans Hogeschool Tilburg
Team Tilburg vaart dit jaar op het schip Tecla. Onder leiding van Rick Luime, Stijn Mulder en Joost Vonk varen zij hopelijk naar de overwinning toe. ‘Door de goede teamspirit zullen wij als beste team samenwerken en alles uit de Tecla halen wat mogelijk is’, zegt Team Tilburg op de website van ROTC.

Feesten
Een studententeam zou geen studententeam zijn als er niet gefeest wordt. Daarom wordt er in iedere haven een uitbundig feest gegeven. De afterparty’s vinden plaats op de boten. Voor de veiligheid mag er niet gedronken worden tijdens het varen.

Prijzen
De winnaar wint de Challenge Cup. Dat is de prijs voor het schip dat de beste overall score heeft behaald. Daarnaast wordt het Gouden Kompas uitgereikt aan diegene die als eerste de finish in Engeland bereikt.

Er worden ook prijzen uitgereikt die niks met zeilen te maken hebben. De Media-award wordt uitgereikt aan het team dat het beste gebruik heeft gemaakt van media om het team te promoten. De laatste prijs, De RAA (Race Achievement Award), wordt uitgereikt aan het best georganiseerde team.

Wil jij Team Tilburg volgen als ze van start gaan? Bekijk het hier.