Vijf studentensites waar je echt iets aan hebt

Heel veel websites zijn er op gericht studenten te informeren. Wat zijn echt handige websites? Punt selecteerde de vijf beste.

Slimme centen voor studenten
Student zijn is erg duur. Hoge studiekosten, vaste lasten en natuurlijk kost uitgaan veel geld. Besparen staat centraal op deze site. Op die manier kan je nog wat geld over houden om leuke dingen van te doen.

Hoeveelkrijgjij
Net als de bovenstaande site richt Hoeveelkrijgjij zich op geld. Deze website gaat echter niet over het besparen van geld, maar over financiële bewustwording. De pagina wil jongeren bereiken om ze bewust te maken van hun situatie. ‘Elke dag komen er meer redenen bij om beter, zelfstandiger, maar vooral bewuster financiële gevolgen in te schatten. Wij willen dit stimuleren door kennisdeling,’ aldus Hoeveelkrijgjij.

Super Student
Super Student richt zich op jongeren die nog geen idee hebben wat ze willen doen na hun studie. Hier wil de Super Student verandering in brengen. Met hun site probeert Super Student jongeren bewust te maken van het leven na een studie. Naast de website geven zij workshops door heel Nederland om bewustwording te creëren. Daarnaast richt de website zich op zelfreflectie. Want pas als je jezelf echt kent, weet je wat je later wil.

SI Gids
De Studenten Informatie Gids (SI Gids) is al meer dan tien jaar een succes onder studenten. Nu is SI Gids ook online te lezen. Voor 23 steden, onder andere Tilburg, Den Bosch en Breda, is er een overzicht gemaakt wat betreft studeren, wonen, werken en ontspannen. Het doel is om jongeren wegwijs te maken tijdens hun studentenleven en over hun stad.

Mijn studentenleven
Het doel van deze site is om jongeren op weg te helpen tijdens hun studententijd. Onderwerpen zoals verzekeringen en kamers komen aan bod. Een website met hele goede en relevante onderwerpen voor jongeren. Eigenlijk alles wat je als student moet weten staat op deze pagina. Hoe vind je een goede baan? Wat is een goedkope maaltijd? Of welke verzekering past bij mij?

De Super Student

Wauw, wat een eer dat we door jullie zijn verkozen tot een van de vijf studentensites waar je echt iets aan hebt. Dankjewel :) Daar zijn we heel blij mee!

2015-03-23 13:45:23