It Follows: kijken en je durft niet meer alleen naar huis

Bij de screening van It Follows verlieten zeker twintig mensen nog voor de pauze de zaal. Het is dan ook geen film voor mensen met hartproblemen, achtervolgingswaanzin of een gruwelijke hekel aan alles wat spannend is.

Nadat de 19-jarige Jay seks heeft gehad met een jongen van school, wordt ze geplaagd door vreemde visioenen en heeft ze continu het gevoel dat ze door iets of iemand achterna wordt gezeten.

Een van de beste horrorfilms van de afgelopen jaren
Regisseur David Robert Mitchell heeft een van de beste horrorfilms van de afgelopen jaren afgeleverd. Geen liters bloed en afgehakte ledematen, maar een film waarin het griezelige zit in een bal die tegen het raam knalt, de drukke kantine op school en het buurjongetje.

It Follows bevat spookachtig goed acteer- en camerawerk en een ijzingwekkende soundtrack. Na het zien van deze film durf je niet alleen naar huis te fietsen. De film draait vanaf donderdag 23 april in de bioscoop.