5 niet te missen activiteiten op de Onderwijsdag

Binnen zo’n enorme onderwijsinstelling is het moeilijk om overal van op de hoogte te blijven. Daarom is de Onderwijsdag voor docenten en medewerkers bij uitstek de manier om te kijken wat er speelt binnen de organisatie.

De dag wordt dit jaar op 16 april gehouden in het Willem II stadion in Tilburg. Er zijn onder andere presentaties en workshops. Er is genoeg te doen. Daarom selecteert Punt vijf niet te missen activiteiten:

Om het verschil te maken, moet je de verschillen zien
In deze workshop leer je gebruik te maken van psychologische voorkeursinstellingen. Lesgeven kan leuk zijn, maar studenten moeten gemotiveerd zijn. Daarnaast moet de lesstof goed worden overgebracht. In deze workshop leer je om als coach op te treden met Insights Discovery.

Onderzoek in het onderwijs
Deze lezing wordt gehouden door Daan Andriessen. Zijn vak is het coachen van onderzoekers. De interactieve lezing geeft antwoord op vragen wat betreft onderzoek. Hoe helpen wij studenten om hun onderzoekend vermogen te ontwikkelen? Hoe maak je een koppeling tussen de wereld van de lectoraten en de onderwijspraktijk? En hoe meet en toets je onderzoekend vermogen?

Belevingswereld van de student
Deze presentatie richt zich op de verschillende soorten studententypen. De presentatie heeft als doel om inzicht in de belevingswereld van de student te krijgen. Door meer inzicht te krijgen, kan je inspelen op betere begeleiding.

Groene modeshow
De ‘groene’ modellen laten in een modeshow voorbeelden zien van hoe duurzame ontwikkeling vorm gegeven wordt. Bijvoorbeeld wat de toepassingen zijn binnen biobased economy. Neem plaats en geniet van een lekker broodje tijdens deze modeshow.

ADHD-theater
Sommige studenten hebben net een andere aanpak nodig. Een leerling met ADHD is bijvoorbeeld heel anders te benaderen dan iemand zonder die diagnose. De theatervoorstelling Off road richt zich op deze jongeren. Wat is de belevingswereld voor iemand met een concentratiestoornis en hoe kan je ze stimuleren en begeleiden in hun studie?

Kijk voor meer informatie over de Onderwijsdag op de website.