Laptops docenten Avans Lovensdijkstraat gestolen

De laptops van docenten van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu zijn gestolen in Breda. Woensdag 29 april wist een dief rond half zes ’s avonds het pand aan de Lovensdijkstraat binnen te komen en twee laptops te stelen. De dader is nog niet gepakt.

De dief kon naar binnen glippen doordat er een docent naar buiten ging. De notebooks zijn uit de medewerkerskamer gestolen. Peter Faber, locatiebeheer Lovensdijkstraat: ‘Er staan geen belangrijke gegevens op de notebooks waar de dader iets mee kan.’

Waarschijnlijk geen student
De dader is gefilmd tijdens zijn misdaad. Hij is duidelijk te zien op de beelden. Faber: ‘Waarschijnlijk is het gelukkig geen student. De dief leek de weg niet te kennen en liep erg zoekend rond.’

Opbergen van spullen
Faber: ‘Jammer genoeg kunnen we hier weinig aan doen. We hebben wel aan de directie van afdelingen gevraagd of zij hun medewerkers willen informeren.’ Hij wil docenten en studenten erop wijzen dat zij hun spullen goed moeten opbergen.

‘Het gebouw is van ons allemaal. Iedereen heeft daarom de plicht om toezicht te houden. Als je jouw spullen opruimt, kunnen ze ook niet gestolen worden. Als iemand iets verdachts ziet moet dit bij ons gemeld worden.’ De beveiliging wordt rond sluitingstijd extra aangescherpt. Ze zijn duidelijk zichtbaar om zo herhaling te voorkomen.

Avans heeft maandagmiddag aangifte gedaan bij de politie. Er is nog geen verdachte bekend.