Pre Jazz feest: een studentenfeest zonder jazz

Bij het Jazzfestival denk je niet meteen aan studenten. Maar voorafgaand aan het festival wordt een Pre Jazz feest georganiseerd. Het knalfeest voor studenten is op woensdagavond 13 mei in Mezz in Breda.

Joost Molkenboer, voorzitter van Pre Jazz, werd in een eerder interview gevraagd hoe zij meer jongeren willen trekken. Molkenboer: ‘Door muziek te draaien die jongeren willen horen.’ In de Mezz draaien daarom een aantal dj’s en speelt een coverband.

Mezz
Om de sfeer erin te brengen komt de Hermes House Band een hoop meezingers spelen. De coverband is bekend om zijn opzwepende muziek en meezingers. Daarnaast draaien dj’s zoals Dennis Kruisen, Oscar Bigalow en Whistle en Twitch. Als special komt Disco Juggler. Deze 19-jarige Bredase dj treedt op bij de grootste festivals en met de grootste dj’s in heel Europa. Herendispuut Frisse Jongens organiseert samen met Heerengenootschap Swaf deze 25e editie van het studenten Pre Jazz feest.

Andere evenementen
Mocht je wel van jazz houden, dan is er in de stad genoeg te doen. De Heeren van Breda geven vanaf acht uur live optredens met een mix van verschillende soorten jazz. In Café ’t Hijgend Hert komt een moderne versie van jazz: JazzJunkies. Voor de fans van Santana komt in Café Publieke Werken Los Cabronitos een Santana tributeband

Mocht je nog niet genoeg gefeest hebben, dan kun je de dagen erna natuurlijk een kijken nemen op het Jazzfestival. Dat duurt van 14 tot en met 17 mei.

anoniem

Subtielere reclame had wel gemogen voor de Mezz

2015-05-12 08:33:38