Avansstudenten vergroten naamsbekendheid Hulpwinkel.nl

Lisa de Leeuw en Ivy Martens, derde- en vierdejaarsstudent Mens en Techniek, hebben twee promotiefilmpjes gemaakt om de naamsbekendheid van Hulpwinkel.nl te vergroten. Lisa: ‘Dit is totaal niet ons vakgebied maar voor dit project hebben we een uitzondering gemaakt.’

Voor de minor Active Ageing moesten de studenten een project uitvoeren. De bedoeling was om meer naamsbekendheid te creëren voor Hulpwinkel.nl waardoor er twintig nieuwe bestellingen worden geplaatst. De studenten hebben dit gedaan door promotievideo’s te maken. Ivy: ‘Omdat het niet bij onze opleiding hoort heb ik veel geleerd. Daarnaast vergt van je creativiteit.’
Een animatiefilmpje bleek de studenten nog te moeilijk daarom hebben zij deze uitbesteed. Een real life filmpje hebben de studenten zelf gemaakt.

Marktonderzoek
Lisa en Ivy zijn begonnen met een marktonderzoek. Ze wilden de doelgroep in kaart brengen door het gebruik van een enquête. Er kwamen honderden reacties waardoor de studenten een duidelijk beeld hadden van de doelgroep. Opvallend vond Ivy dat respondenten meer waarde hechten aan een goede prijs-kwaliteitverhouding en een goede website dan aan gratis verzending of de laagste prijs voor producten. Op basis van de uitkomsten van de enquête zijn campagne-ideeën uitgewerkt. Dit heeft geleid tot de productie van twee filmpjes. De filmpjes zijn op Youtube en social media geplaatst.

Plan B
Ivy: ‘We hebben veel tegenslagen gehad tijdens het project. Daarom zijn we op plan B overgegaan.’ Eigenlijk wilden de studenten ouderen laten meewerken aan het real life filmpje. Jammer genoeg konden de studenten niemand vinden die mee wilde doen. Maar de studenten zijn volhardend: ‘Als je doorzet komt het goed, opgeven is vooral geen optie. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om een toneelgroep te gebruiken voor het filmpje. We zijn erg tevreden over het resultaat.’ Of de twintig bestelling gehaald zijn, horen de studenten later deze week.