De ingenieur van de toekomst in gesprek met Verhagen

Bron: Flickr: clement127
Maxime Verhagen komt tijdens de Dag van de bouw naar Avans in Tilburg. De studentenraad en SV Annexis nodigen studenten uit om 10 juni in gesprek te gaan met Maxime Verhagen, voorzitter van Bouwend Nederland en oud vicepremier van Nederland. Vijftig studenten kunnen deelnemen aan de collegetour met Verhagen.

Op 10 juni staan alle bouw gerelateerde opleidingen in Nederland centraal. Onderdeel daarvan is dat de top van Bouwend Nederland met een touringcar op bezoek gaat bij verschillende opleidingen met verschillende niveaus. Op Avans de Academie voor Bouw en Infra bezocht. Het thema van de dag is ‘De ingenieur van de toekomst.’

Collegetour
Maxime Verhagen bezoekt samen met Bert van der Els, voorzitter van Heijmans de onderwijsinstelling. Bert van der Els gaat vertellen over de visie van Heijmans van de bouwsector rond het jaar 2025. Maxime Verhagen wordt door studenten aan de tand gevoeld in een collegetour.

De student, ofwel de ingenieur van de toekomst, kan vragen stellen aan Maxime Verhagen. Hoe ziet bijvoorbeeld het werkveld er uit als de studenten klaar zijn met de opleiding? Verhagen zal proberen om hier een antwoord op te geven. Bedenk welke vraag jij wil stellen over jouw toekomst in de bouw. Aan het einde van de dag rijkt Verhagen een 3D pen uit aan de student met de scherpste vraag.

Vrijestudiepunten
Door deel te nemen aan het programma heb je recht op vier uren voor je vrije studiepunten. Wil je daarvan gebruik maken dan schrijf je na afloop een kort betoog van 250 woorden met jouw visie over de ingenieur van de toekomst.

De Dag van de Bouw is op 10 juni van 9.30 tot 12.00 uur op Avans in Tilburg. Stuur je vraag voor Maxime Verhagen hier in en meld je aan.