Wim Kieft op seminar Be Engaged

Avans deeltijdstudenten Sportmarketing organiseren voor het vak sport en evenement het seminar Be Engaged. Je kunt tijdens het seminar meepraten met professionals op het gebied van sport en marketing. Ook voormalig profvoetballer Wim Kieft schuift aan.

Tijdens het seminar worden onderwerpen behandeld aan de hand van stellingen. Twee thema’s zijn door de organisatie bepaald. Daarnaast is het mogelijk om zelf stellingen aan te dragen bij je aanmelding.

Onderwerpen
Deelnemers kunnen tijdens het seminar discussiëren over: ‘De journey van traditionele sponsoring naar fan engagement.’ Jesper van den Berg, deeltijdstudent Sportmarketing en lid van de organisatie: ‘Vroeger gaven sponsoren geld en hadden ze bijvoorbeeld een business seat. Tegenwoordig willen bedrijven door middel van hun sponsoring ook de supporters bereiken. De vraag is of dat het gewenste effect oplevert voor zowel bedrijven als sportorganisaties.’

Het tweede onderwerp is: ‘Het gebruik van sport en health bij de positionering en marketingstrategie van een organisatie.’ Jesper: ‘Een voorbeeld hiervan is ING die in Nederland tal van amateurclubs sponsoren door trainingsmiddelen. ING probeert om mensen aan het bewegen te krijgen via voetbal, maar is dat wel de taak van bedrijven?’

Engagement corner
Zeven verschillende professionals uit de marketing- en sportwereld spreken tijdens het seminar waaronder Wim Kieft, voormalig profvoetballer die 43 keer speelde voor het Nederlands elftal. Na afloop van de tafelgesprekken kun je praten met de professionals in het Grand Café. Er zijn diverse activiteiten in de engagement corner. Je kunt plaatsnemen op een stoel voor een heerlijke stoelmassage of je kunt je gezondheid laten checken en voedingsadvies krijgen. Daarnaast zal Wim Kieft zijn boek signeren.

Be Engaged vindt plaats op 3 juni van 15.30 tot 19.30 uur op de Hogeschoollaan in Breda. Inschrijven is gratis en kan hier.