Win kaarten voor color run in het bos

Elke stad organiseert vandaag de dag z’n eigen color run. Maar Breda pakt het zaterdag 11 juli net even anders aan. Daar kun je vijf kilometer door het bos rennen terwijl kleurpoeder over je uitgestrooid wordt. Opbrengsten van het evenement gaan naar de Roparun.

Het parcours van Color the Forest gaat door het Mastbos, dat dit jaar vijfhonderd jaar bestaat. Prima reden voor een (hardloop)feest. Dat wordt georganiseerd door Team Sprinters Breda, samen met Niels Huijsmans en Soraya Pankow, studenten aan de Pabo in Breda.

Roparun
Het geld dat wordt opgehaald met Color the Forest gaat naar Stichting Roparun. Team Sprinters Breda is een van de deelnemers aan de Roparun, een estafetteloop van meer dan vijfhonderd kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam. Met de estafetteloop wordt geld opgehaald voor zorg aan mensen met kanker.

Natuurliefhebbers hoeven zich geen zorgen te maken. Het kleurpoeder is niet schadelijk voor het bos. Het is 100 procent biologisch, gemaakt van mais en op een natuurlijke manier gekleurd. Na een regenbui zijn alle kleuren weer verdwenen uit het bos.

Inschrijven
Ben je Avansstudent en wil je meedoen met Color the Forest? Je krijgt korting als je bij het inschrijven de code puntavans15 invult. Je ontvangt een startbewijs, T-shirt en zonnebril. Inschrijven kan tot 30 juni. Er kunnen tweeduizend mensen meedoen.

Punt mag ook twee startbewijzen weggeven. Mail daarvoor naar punt@avans.nl. Zet in de mail je gegevens en je motivatie om mee te doen. De twee origineelste inzenders worden beloond met een startbewijs.

colortheforestinfo_max