Kaya Weers wint Paul van ’t Hullenaar Prijs

De kersverse afgestudeerde Kaya Weers van Communication & Multimedia Design (CMD) heeft vrijdag 3 juli de Paul van ’t Hullenaar Prijs gewonnen. Deze prijs is voor de student die zich het meest onderscheidt van andere CMD-ers.

Kaya Weers studeerde af met haar onderzoek The Untouchable Data World. De jury schrijft in haar rapport: ‘Kaya verdiept zich in de zeer relevante problematiek omtrent Big Data. Binnen dit abstracte debat met grote getallen kiest ze expliciet positie voor de mens. Deze loopt het risico controle te verliezen onder de ongrijpbare en onbegrijpelijke processen die onze wereld structureren. Met haar installatie poogt ze niet enkel haar publiek hier op te wijzen, maar tevens te laten inzien welke voordelen deze technologie kan hebben.’

Een talentvolle CMD-er
Ook vindt de jury dat Kaya ‘in staat is boven de materie te staan, een ontwerper in de volle breedte is, weet hoe ze met verschillende mediale vormen moet omgaan en dat de student niet bang is om nieuwe uitdagingen aan te gaan.’ Zo volgde de CMD-er een minor aan de Universiteit van Amsterdam en was ze ook zeer actief buiten haar studie. Kayla was actief bij studievereniging Bold, hielp bij diploma-uitreikingen en ze zette zich in voor de internationale uitwisseling Visualising Breda. ‘Kortom een talentvolle CMD-er’.

De Paul van ’t Hullenaarprijs is vernoemd naar de vorig jaar gepensioneerde docent. Van’t Hullenaar wordt door veel mensen gezien als de geestelijk vader van de Bredase opleiding. De prijs bestaat uit een oorkonde, een Pentel vulpotlood, een beeld van een 3D geprint hoofd van Paul en een bedrag van 500 euro te besteden aan ontwerpbenodigdheden.