Avans verbiedt horloges bij tentamens

Met ingang van dit studiejaar mogen er tijdens toetsen geen horloges meer gedragen worden. Ook legitimeren met de OV-studentenkaart wordt niet langer toegestaan door Avans.

Na het verbod op elektronische apparatuur zoals smartphones en tablets is nu ook het dragen van een horloge verboden voor Avansstudenten tijdens tentamens. Met de opkomst van smart-watches is, om fraude te voorkomen, besloten dat studenten geen enkele horloge meer mogen dragen. In de toetslokalen is volgens Avans altijd een klok aanwezig waarop de tijd zichtbaar is.

Geldig legitimatiebewijs
Ook de legitimatieplicht wordt verder aangescherpt. Studenten kunnen zich niet langer legitimeren met hun OV-studentenkaart. Bij aanvang van een toets moet een geldig rijbewijs, paspoort of verblijfsdocument worden getoond.

Joey

"In de toetslokalen is volgens Avans altijd een klok aanwezig waarop de tijd zichtbaar is" Zolang de surveillanten weten hoe het SMARTboard werkt wel ja, wellicht een idee om dit eerst aan te pakken voordat de analoge horloges worden verboden.

2015-08-31 13:18:20