Introweek SV Bold: met hardcore uit je bed gestampt

De kersverse eerstejaarsstudenten van de opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) in Breda stond gisteren een onaangename verrassing te wachten. Tijdens hun introkamp van studievereniging Bold werden ze met keiharde hardcore hun bed uitgestampt.

Bold 02

Met vermoeide gezichten komen de studenten de slaapzaal uit. Het is tijd voor ochtendgymnastiek. Onder leiding van circusdirecteur Tim moeten ze verschillende, lichamelijke capriolen uithalen. Een rondje rond het terrein rennen en jumping jacks gaat de slaperige studenten nog wel goed af, bokje springen is voor velen wat moeilijker.

Bold 01

Nick heeft het er zwaar mee: ‘Ik lag om half 5 op m’n bed. Het was veel te gezellig gisterenavond. Dit is wel heel vroeg.’ Dion vindt het wel meevallen. ‘Ik had een echte ontgroening verwacht, zoals je altijd in Amerikaanse film ziet. Dit kan ik wel aan.’

Bold 03

CMD is een chaos
Het thema van het introkamp is dit jaar Circus. Job van den Hoonaard vertelt: ‘We willen de nieuwe studenten uit hun nieuwe omgeving plukken. Het circus is een metafoor voor CMD. Het is een beetje raar, apart, spannend, er eerst chaos, maar het is vooral heel leuk. Dat vinden wij bij CMD passen. Ook zijn wij één grote community. Iedereen kent elkaar. Je voelt de Brabantse gezelligheid hier goed.’

Bold 04

Crazy 88
Tijd om bij te komen van de ochtendgymnastiek hebben de eerstejaars niet. Nadat er een aantal gastsprekers zijn geweest, moeten ze de stad in om de Crazy 88 te spelen. Daarin moeten ze in vier uur tijd, zoveel mogelijk opdrachten voldoen. Een greep uit deze opdrachten: scoor een condoom van een wildvreemde, knuffel een agent en rol met je groep over de grond van de Grote Markt.

Bold 05