Dit mag je niet missen op het HBO Intro Festival in Breda

Na een geslaagd festival in Den Bosch staat morgen het HBO Intro Festival in Breda gepland. Naast de nodige muziek valt er nog veel meer te beleven. Wat te denken van twee theaterbattles, blind bierproeven en een heuse ‘fiets-in-bioscoop’?

Studententalent
Voor wat cultureel studententalent kun je vanaf 18.30 terecht op het Kasteelplein. De beste acts van studentenpodium Blik&Bloos zullen hier laten zien wat ze kunnen. Met onder meer spoken word en stand-upcomedy.

Theaterbattles
Ook op het Kasteelplein: interactief improvisatietheater waarbij het publiek een grote rol speelt. Lachen, gieren, brullen dus bij de theaterbattles tussen de verenigingen NHTV Theater en Theater Complex.

Winnaars op het podium!
Eerder dit jaar gingen studenten tijdens verschillende battles de strijd met elkaar aan om een plekje op het HBO Intro Festival te bemachtigen. De winnaar van de Battle of the Dj’s, Avansstudent DJ Greystook, vertoont zijn kunsten tussen 18.00 en 19.00 op de Havermarkt. Everyday Robots, de winnaar van de Battle of the Bands, staat om 17.45 op het podium op het Kerkplein.

battle breda 2015 -3- max

Sport & spel
Zin in wat meer actie? Dan kun je in de middag al terecht op en rondom de Haven waar je deel kunt nemen aan allerlei spellen. Denk hierbij aan dienblaadje lopen, bar verdedigen en blind bierproeven. Maak hier kennis met sportvereniging BRESS en de verschillende Bredase studentenverenigingen!

Beeldjagers
MOTI, het Museum of the Image, organiseert een zogenaamde ‘fiets-in-bioscoop’ waar een paar opmerkelijke beeldverzamelingen worden getoond. Door internet is het verzamelen van beelden een ware rage geworden en talloze mensen delen hun beeldcollecties op sociale platformen. MOTI heeft de meest bijzondere verzamelingen bijeen gebracht. Te zien om 16.00 en om 17.15 op het Kasteelplein.

Recordpoging
DJ Zifiron is een van de muzikale namen op de programmering en hij gaat tijdens zijn show iets bijzonders doen, namelijk: de ‘Mega Cupid Shuffle’-recordpoging. Hoe die Cupid Shuffle nou precies gaat, zie je hieronder.

Feest!
Houdt voor jou de avond niet op na 23.00? Dan kun je meteen door naar een van de speciale HBO Intro Afterparties. Deze vinden plaats in de cafés Miller Time, Boulevard, Proost, Graanbeurs en de Coyote Bar.

Het hele programma zien? Dat kan hier!