Goed verzekerd op stage of studie naar het buitenland

Steeds meer studenten kiezen voor een stage of studie in het buitenland. Maar niet allemaal staan ze er bij stil dat je dan een aanvullende verzekering moet afsluiten. De verplichte ziektekostenverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en reisverzekering voldoen namelijk niet.

Hoeveel Avansstudenten zonder de juiste verzekering een stage lopen in het buitenland durft het International Office niet te zeggen. ‘We hebben het vermoeden dat het zo is, maar we hebben geen harde cijfers’, zegt Lonneke van Wamel, coördinator van het International Office. Studenten zijn zelf verantwoordelijk voor een goede verzekering.

Collectieve verzekering
Avans heeft recent een collectieve reisverzekering afgesloten, als aanvulling op je eigen zorg- en aansprakelijkheidsverzekering. Daar kun je gratis gebruik van maken als je voor studie of stage in het buitenland verblijft.

Heb je plannen voor een stage of studie in het buitenland? Registreer je dan. De verzekeringsmaatschappij neemt na registratie rechtstreeks contact met je op om je aanmelding compleet te maken. De inschrijfprocedure is volledig digitaal en alle correspondentie loopt via jouw Avans e-mailadres.

Meer informatie
Voor meer informatie kun je terecht bij het International Office van Avans. Stuur een mail naar internationaloffice@avans.nl of bel + 31 88 525 80 01. Je kunt ook langslopen bij de Studenten Informatie Balie.

In het magazine van Punt lees je elke maand over de ervaringen van een Avansstudent in het buitenland.

Persoon

Misschien moet het Avans eerst is gaan zorgen dat al haar medewerkers die dit soort dingen coördineren op de hoogte zijn. Wanneer je nu een naar het buitenland wilt wordt je vooral van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug!!

2015-09-14 08:14:07