Vooral jongens willen Avans-model worden

Dat modellenwerk niet alleen voor meisjes is, werd gisteren tijdens een casting voor modelstudenten wel bewezen. Vooral veel jongens meldden zich aan om Avans op promotiemateriaal te vertegenwoordigen.

‘Dat vinden we helemaal niet erg, want in de modellenbank staan meer meisjes dan jongens. Het is dus goed dat het verschil wat kleiner wordt’, stelt Stephanie Bastiaansen, student Communicatie en stagiair bij Diensteenheid Marketing, Communicatie en Studentenzaken van Avans.

Van 11.00 tot 13.00 uur is Stephanie samen met collega’s in de hal van de Hogeschoollaan op zoek gegaan naar fotogenieke studenten. Avans gebruikt de foto’s van studenten voor haar pr- en communicatiemiddelen en heeft een modellenbank waaruit zij de juiste persoon voor een bepaalde opdracht kunnen kiezen. ‘Wij willen onze beeldbank groter maken zodat we voor de opdrachten meer keuze hebben. Daarom zijn we aan het rondkijken of mensen geïnteresseerd zijn om modelstudent te worden.’

Jezelf zijn
Na hun gegevens doorgegeven te hebben bij medewerkers in de hal, worden de geïnteresseerde studenten doorgestuurd naar de fotograaf om foto’s te maken. Als er een opdracht is, wordt aan de hand van die foto’s gekeken welke student daar het beste bij past.

Iedereen die geïnteresseerd is, mag modelstudent worden. Stephanie: ‘We hebben geen speciale eisen. Het is belangrijk dat ze zelfverzekerd overkomen en zichzelf zijn. We moeten zien wie ze zijn, want we willen weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Daarnaast moet de student natuurlijk het gezicht van Avans willen zijn.’

Wil jij graag modelstudent worden, maar was je niet bij de casting aanwezig? Stuur dan een e-mail naar beeldredactie.dmcs@avans.nl met je gegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer en studeerstad) en foto’s van jezelf.

Kim

Nee