Lovensdijkstraat geopend met smartlappen

Alhoewel studenten al sinds begin september gebruik maken van het vernieuwde gebouw aan de Lovensdijkstraat, vond donderdagmiddag de officiële opening plaats. Voor medewerkers, studenten én buurtbewoners.

Vanaf het open trappenhuis in de grote hal staan verschillende studenten afwachtend toe te kijken naar wat er gaat gebeuren. Een aantal buurtbewoners heeft zich op de neergezette stoelen verzameld en ook de medewerkers stromen langzaam binnen.

Bouwpastoor
Ton Vissers, projectleider van de verbouwing, vertelt hoe onwijs trots hij is op de verbouwing. ‘Ik sta hier op mijn preekstoel en kan vertellen dat ik een trotse bouwpastoor ben. We zijn in 2008 begonnen met de verbouwing te plannen en nu kunnen we uiteindelijk het resultaat laten zien.’

lovensdijkstraat opening kamsma max
Veel blije gezichten
Ook Marja Kamsma van het College van Bestuur komt aan het woord. ‘Ik heb me wel eens afgevraagd hoe de verbouwing was gelopen als er meer vrouwen dan mannen aan het werk waren. Het was soms best spannend of alles goed zou komen, maar ik zie veel blije gezichten om me heen van de medewerkers die zich hier gaan vestigen. Er moet nog wat gebeuren, maar dat komt met de tijd.’ Kamsma mag ook een cheque ter waarde van 5.000 euro in ontvangst nemen. De bedrijven die betrokken zijn geweest bij de verbouwing doneren het geld aan Avans om op het nieuwe terrein een speciale plek voor studenten te creëren.

//

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

Avans Hogeschool heeft een speciaal schoollied in het leven geroepen. De opening van de vernieuwde Avans Hogeschool Lovensdijkstraat heeft vandaag de primeur. Zing je mee? 'En geef ze de ruimte, de studenten van Avans, om lekker te studeren voor de beste levenskans. In stijlvolle gebouwen valt nu alles op z'n plek, voor veertig miljoen euro aan ruimte geen gebrek.' Mannenkoor Ut GAK.

Posted by Punt Avans on donderdag 15 oktober 2015

Avanse smartlap
Het Bredase mannenkoor Ut Gak begeleidt de middag. Het koor komt niet zomaar uit de lucht vallen. Marja Kamsma: ‘Één van de leden van het koor, meneer Van Boxtel, woont hier vlakbij. Hij is vanaf het begin van de verbouwing geïnteresseerd geweest in de ontwikkelingen en bood al snel aan om bij de opening te komen optreden.’ Het mannenkoor heeft zelfs een speciaal Avanslied bedacht.

Vuurwerk en confetti
Na verschillende gastsprekers is de eer aan Michel Witter, docent aan de Academie voor Communicatie en User Experience, om samen met een student het gebouw aan de Lovensdijkstraat officieel te openen. Dat gebeurt spectaculair met een confetticanon en vuurwerk. Ton Visser: ‘Het was even spannend of het wel goed zou gaan, maar gelukkig zijn de watersprinklers niet afgegaan.’