Man woont 30 jaar in studentenkamer

Hij woonde maar liefst dertig jaar op kamers in studentencomplex Uilenstede in Amstelveen, maar zal nu toch echt moeten vertrekken. De man, die weigerde te verhuizen, verloor de rechtszaak die aangespannen werd door studentenhuisvester Duwo, zo schrijft de NOS.

‘Dit was een van de laatsten waar nog een rechtszaak over liep’, zegt Jos Sneek, teamleider verhuur bij Duwo. De organisatie stuurde alle huurders in 2010 een brief dat ze moesten bewijzen dat ze studeerden, of anders binnen een half jaar uit hun kamer moesten. Volgens Sneek was er een kleine groep huurders die niet wilde vertrekken. Alle rechtszaken die Duwo vervolgens aanspande, werden gewonnen.

Campuscontract
Sinds 2006 werkt Duwo met zogenaamde campuscontracten, waarbij je alleen in een studentenkamer mag wonen als je ook echt studeert. Bewoners worden tegenwoordig jaarlijks gecontroleerd of ze nog daadwerkelijk ingeschreven staan bij een hogeschool of universiteit. Wie afgestudeerd is, mag nog een half jaar in zijn of haar studentenkamer wonen.

In het magazine van Punt wordt maandelijks aandacht besteed aan een leuke studentenkamer. Lees ‘m hieronder!