Column: de 7 zekerheden van Avans

evi-2--max
Kom je wel eens in de Jumbo? Dan ken je vast hun 7 zekerheden wel. Hoe leuk zou het zijn als deze zekerheden ook voor je studie zouden gelden. Ik neem je even mee in mijn gedachten…

‘Is je docent over de datum? Laat het ons weten en Avans ruilt hem in voor een nieuwe!’

Heb je dezelfde studie ergens anders goedkoper gezien? Avans betaalt de studie voor je en past de prijs aan! Na drie jaar toch niet tevreden over je studie? Wat vervelend voor je, hier heb je je drie jaar collegegeld terug. Dat word je natuurlijk aangeboden met een lach. Want ‘Service met een glimlach’ is ook een van de zekerheden. En wat dacht je van ‘Vers is ook écht vers’? Is je docent over de datum? Laat het ons weten en Avans ruilt hem in voor een nieuwe!

De zekerheid ‘Vlot winkelen’ wordt dan ‘Vlot studeren’. Geen gaten van 4 uur meer in je rooster. Gewoon alles achter elkaar en dan weer naar huis! ‘vierde in de rij? Boodschappen gratis!’ vind ik ook een leuke. De vierde wachtende aan de hulplijn van DUO? Zij betalen de gesprekskosten. Of nog beter, je studie!

‘Een volle kaart is een nieuw studieboek waard!’

De zekerheid: ‘Uw wensen staan centraal’ mag ik natuurlijk niet vergeten. Nou, waar zal ik beginnen? Meer stopcontacten in het klaslokaal, comfortabelere stoelen en minder collegegeld?
Over collegegeld gesproken, wil je daar ook koopzegels bij? Voor elke 24 gespaarde euro’s krijg je er 26 terug. Jeetje, studeren zou weer betaalbaar worden! En dan natuurlijk ook een spaarsysteempje bij je studieboeken. ‘Een volle kaart is een nieuw studieboek waard!’

En wat dacht je van voedseldoneerbonnen in de personeelskamers? ‘Doneer een gerecht aan de arme student!’ Oké, misschien draai ik nu een beetje door. Maar ik ben bang dat we nog even moeten wachten op de 7 zekerheden van het onderwijs.

Liefs, Evi.

Evi Kuunders is tweedejaarsstudent Communicatie in Breda.