De vrouw met de bijl rechtvaardigt moorden

Ze smeerden rattengif op het brood van hun man of staken de dienstmeid neer. Ze beraamden hun misdaad gedurende vele jaren of handelen in een opwelling. Tien vrouwen, levend tussen 1712 en 1946, vertellen het verhaal over de moorden die zij pleegden in het boek De vrouw met de bijl en negen andere moorden door Steffie van Oord.

Steffie van Oord is journalist en schrijft al jaren de levensverhalen van mensen op. Met De vrouw met de bijl weet ze zichzelf te overtreffen. Niet alleen krijg je een goed idee van de tijdsgeest uit de perioden waarin de vrouwen leefden, ook leef je mee met de vrouwen en begrijp je waarom er gemoord is. Natuurlijk vermoord je de minnares van je man en zo gek is het niet dat die NSB-er door zijn borst geschoten wordt. Door de meeslepende woorden van Van Oord worden de moorden gerechtvaardigd.

De vrouw met de bijl is een knap staaltje onderzoeksjournalistiek van Van Oord en ze had nog wel meer griezelige moordverhalen uit mogen pluizen. Spannend!

Anoniem

Ik vind het wel leuk :)

2015-11-04 16:45:56

Sjuul Nelissen

@anoniem Helemaal niets, maar wij schrijven als magazine graag recenies over boeken, muziek en andere dingen die niets met Avans te maken hebben. Sommige studenten vinden dat wel leuk

2015-11-04 16:38:20

Anoniem

Fijn dat jullie reclame maken voor een boek dat studenten toch nooit gaan lezen, maar wat heeft het precies met Avans te maken?

2015-11-04 16:05:30