5 tips voor een kerstsfeer in je studentenkamer

Kerst is dichtbij. De straten zijn versierd en bij je ouders thuis staat waarschijnlijk al een kerstboom. Eigenlijk wil je je eigen studentenkamer ook wel een beetje kerstachtig inrichten. Maar hoe doe je dat? Er zijn veel manieren om je kamer in de kerstsfeer te brengen. Misschien dat deze tips je een beetje op weg kunnen helpen.

Kerstboom
Een grote kerstboom in je studentenkamer gaat waarschijnlijk niet passen. Ga voor een kleine kerstboom. Heel simpel en efficiënt. Met een kleine kerstboom in je kamer zal de kerstsfeer gelijk aanwezig zijn. Vraag een paar kerstballen aan je ouders, want veel heb je er niet nodig. Nog een lichtsnoertje erin en klaar!

Maak een kerstboom
Maak je eigen kerstboom. Dit kun je bijvoorbeeld met een lichtsnoer doen. Kronkel hem van links naar rechts, smal van boven en breed van onder. Aan het lichtsnoer kun je ballen, strikjes en sterretjes hangen. Weer een keer iets anders dan een boom. Kijk hier voor voorbeelden van zelfgemaakte kerstbomen.

Verlichting
Lampjes in je kamer zijn altijd leuk, of het nou kerst is of niet. Met kerst is het natuurlijk extra leuk. Hang dus kerstverlichting in je kamer op. Daarnaast geven kaarsjes ook altijd een heerlijk kerstgevoel. Zet dus overal kaarsen neer in verschillende soorten, maten en kleuren. Pas op: zorg ervoor dat je alle kaarsjes uitblaast als je je kamer verlaat.

Kerstdecoratie
Mocht je geen kerstverlichting of kerstboom willen, hang dan her en der een paar kerstballen op. Koop dus mooie en grote kersballen. Een kerst-tafelkleed geeft ook een goede kerstsfeer. Hang een mooie kerstkrans voor het raam of voor de deur en je bent al een heel eind.

Kerstmuziek
Vergeet natuurlijk de kerstmuziek niet! Download je lievelingskerstliedjes om een optimaal kerstgevoel te krijgen. Elk jaar komen er rond kerst weer een hoop nieuwe kerst hits bij. Hieronder vind je een aantal kersthits van 2015.

Kylie Minogue – Every day’s likes Christmas

Train – Merry Christmas everybody